Saturday, November 1, 2008

Lawatan Kanak2 MMU Sambil Belajar Ke Rumahku...

Salam.....


Cuti kali ini, umah aku menerima kunjungan dr member2 MMU aku iaitu Razak, Pjal, Leo n Shah putih..Diorg ni dtg dgn tujuan utamanya adalah beraya di umah Aisyah Khusairi(AK).ngee~..diorg dtg ari rabu n pulang ari jumaat.



Hari pertama:- Depa ni bertolak dr pudu naik bas dlm kul 1.30ptg dan sampai kat lumut dlm kul 5.30ptg cm tu...perjalanan dr lumut ke umah aku lebih kurang setengah jam jaa...Kitaorg gerak ke umah AK lebih kurang kul 8.00mlm..ha
hah..aku yakin ja nk bawak g sana hanya berpandukan google map yg aku tgk sblum tu..hehhe..padahal g jln2 ipoh pun jarang..ngee~.. So aku main redah ja dgn sedikit pengetahuan mengenai tempat yg ditujui.. Sampai sna abis blur..haha..dah hilang arah haluan yg sebnar..so dgn terpaksa nya aku pun call AK mintak tlg, namun setelah dberikan arah2 yg betul, tp masih aku x paham kerna aku bukan la org tempatan di situ..hehe..so terpaksa la AK dtg jemput kami.
Lebih kurang 15minit AK pun smpai di tempat kami tunggu iaitu dlm balai polis.hehe..So kami pun gerak la ikut belakang kete honda CRV yg dipandu oleh AK smbil ditemani oleh shafa yg juga dtg dr jauh utk melepak di umah AK. So kitaorg smpai umah AK lebih kurang dekat kul 10 gak laa...so smpai2 ja terus cari makanan tuk dimelantak..Antara makanan yg disediakn sate(nyum2), mee n bihun sup, bbq ayam n beberapa makanan lgik..nyum2.. apa lgik, makan smpai kenyang smbil lepak2 + mengumpat org..hehehe..kitaorg lepak2 smpai kul 10.45 mlm gak la..yer arr..dah makan kenyang2..nk kena kasi rehat2 jap..kang aku nk drive lak..bdk2 ni kang comform2 tido niii...pastu on da way nk blik umah aku, kami singgah umah Jarir jap yg berada di Bota.sbb jarir ajak sgt2 dtg lepak umah dia.tp dah lewat, segan pun ada. tp dah permintaan jarir yg bersungguh2, akhirnya kami singgah gak laa.ngeh2..makan lgik la nampaknya...heheh..
Kami lepak kat umah jarir lebih kurang sejam ga
k la...dlm kul 12lebey, kami pun berangkat pulang. Ngeh2..dlm kul 1 smpai la umah aku, terus bdk2 ni tido..pjal lak nk bangun awal sbb ada match MU kul 4 pgi ni..aku lak xleh nk tido mgkin sbb aku minum air livita kot.tu yg jdi bertenaga jaa..tp aku tetap baring2 gak. Kul 4 aku tersedar blik sbb si pjal ni bangun nk tgk bola. aku surh dia layan ngan adik aku yg smemang nya penyokong kuat MU gak.AKU???hahah..penyokong pasukan menang ja kot.hahaaha...so aku pun sambung tido blik.

Hari ke2- Bdk2 ni semua bangun lewat,hahah
ah..x leh pakai tul. Aku klu dok umah mmg kena bangun awal sbb selalu nya mak aku akan suruh aku g market @ kedai tuk beli brg2 tuk sarapan, makan tgh ari n makan malam.Tuk makan tgh ari ni, aku beli ikan terubuk n ketam..heheh. kul 10 bru la bdk2 ni bangun. Plan ari ni nk g mandi kat sungai yg namanya Alaga. Lebih kurang 20minit dri umah aku. Aku ni walaupun dok kawasan berdekatan dgn pantai, tp aku x suka mandi air laut. x best sbb belengeh.hehhe..Lepas dah siap2 n makan pangari(pagi + tengah ari tp makanan tuk pgi nya), kami pun bergerak ke tempat kejadian..hehe..


Sampai disana semua nya bersiap2 tuk terjun..ngee..Aku pun tanpa berlengah terus masuk ke dlm air..waaaa...bestnya..sejuknyaa..dah lama aku x dtg mandi kat sini..tp bdk2 lain semua cm takut2 nk masuk..sbb sejuk.heheh.. aku pa lgik..simbah air kat depa semua..ngee~..
bru la nk masuk..Si razak ni plak dok lepak2 kat tepi..tah apa yg dpikirkan..Masalah umat la tuh..hehhe..=P..Dah lama dia menung bru la dia masuk berendam dlm air cm bdak air.wahaha..
Dia berendam jap, pastu dia naik atas batu tgh sungai, di
a menung lgik..ahahha...apa kejadahnya yg dimenungkan...ngee~.



Kitaorg mandi smbil lepak dlm sejam gak laa...pastu blik umah aku blik..dah smpai umah, makanan tgh ari dah siap dah..ikan teru
buk n kerang mak aku yg bakar..selalunya aku yg bakar, tp mak aku takut bila kami blik dlm keadaan kebulur nk tggu aku bakar ikan..hahah..So apa lgik, tiba la masa tuk nyum2..ehhe..Si shah asyik dok meratah ja ikan terubuk tu..mau dekat 2 ekor gak dia makan bersamaan ngan 4 potong.haha.si leo n razak dok meratah kerang. Si pjal lak , semua dia sibuk nk meratah.haha..Tp kali ni berbeza sikit dr masa topek, khalid n ares deco dtg.Menu lebih kurang sama, cuma berbeza sikit ja lauk2 nya.masa bdk2 ni dtg cuma ada ikan terubuk bakar,masak lemak ketam n ulam2an..tp masa tu masak lemak ketam yg paling laku skli..terutama topek..aku x tau la bapa ekor ketam yg dia dah lantak.tu tak termasuk ngan khalid lgik..hehe..:P..Tp tuk kali ni, menu agak byk sikit, ikan terubuk n kerang bakar, masak lemak ketam, masak lemak telur ikan n ulam2an, tetapi ikan terubuk menjadi mangsa utama bahana nafsu makan bdk2 ni..hahaha....

Habis ja makan2, kitaorg lepak2 tuk merehat2kan badan n minda.Mlm tu kitaorg kuar g lumut lak, tuk beli tiket, makanan laut n g melawat istana Abdullah Fadhil(dak IU melaka)..hehe..Lepas tu kitaorg g jln2 kat lumut bersama2 ngan Fadhil..Lepak kat Marina Bay.Mlm tu x ramai yg dtg kat marina bay..mungkin mlm jumaat kot.so semua dok umah.hahah..:P..Kemudianya Fadhil ajak g kedai bapak dia..Restoran Al-Hidayah.haha..Smpai ja, semua pekerja kat situ tegur dia.."Bos"...hehe..Smbil dok tggu order, kitaorg pun bca la surat khabar..baca punya baca upanya surat khabar bulan lepas..hhaha..tp still nampak baru..lawak tul, terus si fadhil g marah pekerja dia"Ni apasal surat khbar lama?..mana pegi surat khbar baru?.."..kelam kabut gak pekerja dia g cari surat khbar ari tu.Abis makan2 n minum2, ingat nk g bayar, pastu penjaga kaunter tu ckp"Xpa2..Bos belanja.."hehe..fadhil belanja kitaorg..hehe..Pastu terus balik umah aku n tido.

Esok pagi2 aku dah gerak diorg suruh bangun. Sbb diorh siap2 sbb tiket kul 11. Lepas breakfst makan nasi lemak. Kitaorg pun gerak g lumut. Ingat klu smpai awal bole la g Teluk Batik dulu..tp dsbbkan kebaluqkan bdk2 ni bgun pgi td..so x sempat la nk g sana..Smpai lebih kurang 10minit, bas Transnational diorg pun smpai..lepas diorg blah, mak aku call suruh amik adik aku lak kat asrama Sek Men Ahmad Boestamam..

So abis la lawatan sambil belajar diorg di umah aku...ngee..
sekian terima kasih...



0 bunyi meow: