Saturday, February 14, 2009

GBM yg terbest.......

GBM kali ni mmg best..walaupun x ramai yg join.Mlm tu yg dtg berkumpul di surau HB2 adalah aku, Ustaz Khair, Shah Putih, Abadi, Fuad, Zulfadly, Pjal n Khalid..tp yg aku hot sikit masa mlm tuh..ada la sorang tu..ckp semangat nk GBM sama2..tp g join program lain dulu..pastu bru nk dtg join kitaorg..tu pun semua dah tido..tension tul aku. tp x pa la..nasib baik dia dtg gak..nama dia x disibut didlm senarai di atas..ngee~

Aktiviti mlm tu dimulakn dgn g AMM di tempat besa. Abis AMM kitaorg blik surau. Ingatkan nk terus tido ja, tp ustaz khair dah panggil2 tuk baca Al-Quran. So semuanya dgn malas2 g la baca sorang satu page.ngee~ Abis satu pusingan baca Al-Quran, ustaz khair memberi sedikit tazkirah dan plan tuk esok. Aku pun dah x ingat apa yg dia mengarut.hehe..sbb dah ngantuk sgt. ye lar..dah jam 3.30pgi dah pun..Tp yg semua still hot, bdk tu x sampai2 lgik. haaihhzzz...So lepas tu semua start tido. Tah kul bapa la bdk tuh smpai..sedar2 waktu subuh dia dah ada..ngee~

Lepas solat subuh, semua start smbung tido blik..hehe.. kul 8.30 start nk bersiap2 tuk g Sungai Tekala kat Semenyih..kul 9.30 start berkumpul dan gerak dgn 2 biji kete. Kete Razak n Shah Putih. Fuad n Abadi x ikut tuk g sana sbb ada program lain. So bermula la perjalanan 7 org sahabat ni yg penuh mencabar..perhh..jauh jugak ye sungai tekala ni..siap tertido lgik aku. Smpai kat sana, kitaorg pun cari la port2 yg best tuk lepak2 n mandi..jauh gak la kitaorg berjlan n mendaki sedikit bukit sbb nk cari tempat yg x da org. Tp memandangkan ari sabtu, pastu 14FEB lak tuh..uhuhuh..hampir semua tempat penuh. Smpai la atas ada org. Tp kat atas byk PASANGAN ja yg lepak2. So setelah diteliti, kami telah memilih satu tempat yg agak best tuk menjadi tempat mandi. Tp tu pun ada terselit satu pasangan tgh mandi kat depan sikit dr tempat kami..aarrhhh...kira apa dgn depa, pasai kat depa, kita wat otai sikit.hehe..Apa lgik, semua mandi arr..tp seperti besa, si Razak ni akan duduk termenung dulu sblum masuk mandi. Pikir masalah ummat la tuh..hee~. So bermula pelbagai xtvt n adegan2 mandi yg terlampau..hahah..Kitaorg mandi dekat gak la ngan pasangan tu sbb kat situ yg agk best sbb dalam..aku ni dah la suka menyalam smbil mencari ikan.hehe. Akhirnya pasangan tu pun blah. Mgkin dah x tahan dgn kami yg dok bising2 n menganggu ketenteraman diorg.hahhah..yess..akhirnya port ni menjadi milik kami..





Sejam lebih gak la kitaorg mandi + berendam + menyelam cm dugong + main2 xtvt ikatan ukhwah...Masa nk blik dr sana, ustaz khair bole lak hilang baju dia yg warna hijau tuh masa dia dok salin baju.hahhahahah....menjadi satu misteri sehingga kini. Dia ckp hanyut dibawa arus..@mgkin kah ada org skodeng dia dan mencuri baju nya tuk dibuat jampi2..hahaha..tp ianya menjadi misteri yg terungkap sehingga kini. Mgkin aku kena wat laporan kpd misteri nusantara tuk wat penyiasatan.haha..

Blik kitaorg singgah alamanda dulu tuk makan. Mcm2 plan dibuat sprti tgk wayang, main bowling @ karok. Akhirnya karok menjadi pilihan utama sbb bos ckp dia dah lama x sumbangkan suara dia yg sedap tuh.ngeh2x.. Tp sayangnya zul x minat dlm bidang ni.So dia cuna dtg tgk ja, pastu kuar g beli barang jap. Kitaorg amik package sejam nya. So dpt la sorang 2 lagu.ngeh2x.. Aku ada video yg patutnya aku nk share dlm ni. Tp atas sbb2 tertentu x dpt la aku nk share.wahaha..klu tak abis la bole dgr suara2 merdu fakhru, shah putih, khalid n kaer.kuikui...

Sampai tertido si razak sbb terlalu menghayati lagu yg dnyanyikan oleh Dato' K



Abis ja karok, kitaorg pun dah letih..jadinya kami semua berangkat pulang ke MMU. Jadinya GBM kali ini sedikit sbyk tercapai objektifnya
spti merapatkan lgik ukhwah, heart to heart, tanzim iu bukan skdar meeting ja(bak kata ustaz kaer), karok lagu2 nasyid(kuikuikui..betui ka???) dan mcm2 lgiik yg dperolehi,.harhar..:)..InsyaAllah berjumpa di GBM yg akan datang dgn lebih ramai lgik sahabat seperjuangan yg join dan xtvt yg lebih mencabar..

ok la ni setakat ni ja tuk kali ni. baaaaiiiiiiii..bbbaaaaaiiiiiii....

p/s:- sapa2 nk tgk video tu bole la mintak kat aku nanti...hhihhihhihih..

4 bunyi meow:

Anonymous said...

oit..sg tekala tkde la best sgt...dh p dah..baek g sungai perak.hahaha

-alkandahlawi-

Anonymous said...

ahahha..bengong..jgn la nk bandingkan dgn sungai perak..ahaks..

norain said...

hahahahahaha

sy gelak guling2 bace entry ni. terbongkar segala rahsia. :p

ZaCKuaL said...

ahhaha...besa laa..jgn cita kat org lain ye Sakura-Chan..hikhik..