Tuesday, February 24, 2009

Ini Pulak Kisah.......

Salam...


Ini pulak kisah keterlanjuran kata2 @ perbuatan yg kadang2 berlaku sama ada dgn kita sedari @pun tidak. Tp itulah lumrah sebnar kita sbgai manusia biasa.. Hukhuk.. Mgkin apa yg aku ceritakan pd mlm tu akan menjadi(mmg dah jadi dah pun..hukhukhuk.tggu arr, dpt point korang lak,siap arr..hahaah....) bahan lawak sahabat2ku @pun membuatkan pandangan kpdku juga berubah samaada ke +ve @ -ve..tp biarr arr...aku bukan la baik @pun jahat sgt..ngee~..aku x kisahpun semua tu sbb itulah hakikat sbnar yg aku telah lalui...dan aku ceritakan sekadar utk berkongsi pengalaman, moga dpt dijadikan iktibar tuk aku dan juga sahabat2 seperjuanganku...Sekurang2nya aku bersyukur kerna ada sesuatu utk dikongsikan dan telah diberikan pertunjuk agar aku muhasabah diri aku ni blik...Alhamdulillah, Allah memberikan rahmat agar aku tidak terus hanyut dgn keseronokkan yg sedang aku alami ketika itu..

Ini plak kisah persahabatan. dok jaja sana sini dialah sahabatku, dialah saudaraku, dialah yg paling kufahami dan memahamiku, tp adakah benar apa yg dikatakan @pun hanya skadar dimulut. Sememangnya aku telah pun kecewa tp tlglah jgn mengecewakan sahabat2 yg lain. Aku x kisah aku pernah dikecewakan walaupun aku pun x pernah menyuarakan kekecewaku ini kerna seolah2 hanya aku sahaja yg memahami tp x difahami, mgkin aku yg x cukup baik n sempurna utk menjadi sahabat tetapi sekurang2nya jgnlah dianggap sahabat2 yg lain jua bgtuu. Dah beberapa entri dlm blog ni pasal persahabatan, klu jumpa blog aku ni tlg la baca n tlglah paham apa yg cuba disampaikan...Aku x mengharap utk kembali seperti dulu tp aku harapkan tlg lah hargai sahabat2 yg lain yg selalu berada disekeliling anda agar x jadi seperti aku dulu.

Ini plak kisah blog ni yg bru skrg didedahkan. Aku buat blog ni sekadar suka2 dan nk berkongsi cerita tp terpulangla nk baca @ tidak. Aku x pernah pun nk paksa2 tuk membacanya..Yer betul..blog ni membosankan dan x secantik blog sahabat2ku yg lain tp suka hati aku arr nk letak apapun dlm ni n aku nk wat apa pun dlm blog ni...Tp klu dah ceroboh masuk tu, kasi la salam dulu yee..hehehe..:P..

Ini pulak kisah entri kali ini. Nampak mcm marah walaupun x marah. Apa2 pun janji "Senyum-senyum Selalu :), Ceria-ceria selalu :D ".

Ok..Sekian sahaja tuk kali ni..Panjang Umur Berjumpa lgik. Bye..Byee..
Wassalam...

19 bunyi meow:

Anonymous said...

setiap kesilapan yg lalu dn Allah memberi ruang kpd kita kembali semula.. itu adalah tanda sayangnya Allah pd HambaNya;)
semoga kita dpt menggunakan masa muda yang Allah ini dengan sebaiknya..

-jom muhasabah slalu....;)-

"selamat bermujahadah"

peringatan utk diri sendiri dn sahabt2

-bunga matahari-

ZaCKuaL said...

betul tu cik bunga matahari. InsyaAllah moga apa yg berlaku sblum ni ada hikmah disbaliknya.
Moh kita muhasabah diri selalu..:D..

p/s- Tq sbb selalu melawat blog ni..hehe..

annoying ;p said...

setiap keterlanjuran kata perlulah diakhiri dgn "eh,tersilap cakap"...
sehubungan dgn itu,bersedialah dgn segala macam jenis suapan drpd mulut2 sahabat yang laen!!!hahhaha

-bunga planet musytari-

Anonymous said...

apa ko mengarut ni zack..ada kah ko sedeyh lemak2 ko tk dapat dibakar walaupun dah cuba bakar nya dengan lighter berkali2...? hahaha..buat ala2 mengada2 plak..

p/s : "selamat bermujahadah"

-bunga melor & bunga taik ayam-

-dr alkandahlawi hensem-

cik semut said...

persahabatan seumpama perkahwinan yg sesekali perlunya dugaan.ujian dan dugaan seumpama inilah kdg2 buat kita cpt melatah.(=

ZaCKuaL said...

hahah...x da pa2 Abg alkandahlawi..Saja sekadar meluahkan perasaan aku ja..hehehe..

ZaCKuaL said...

kpd cik semut => hukhuk..em..betul tu..persahabatan seumpama perkahwinan..itulah..apabila cepat melatah, pelbagai benda bole berlaku "Reaksi emosi jangan dituruti kerana implikasinya tidak seperti yang
diimaginasi .".disebbkan itulah sy mengalah...:D..dan apa yg sy tulis tu sbnarnya luahan tuk seorg sahabat kpd sahabatnya yg merupakan sahabat sy jugak.hukhuk..ok..thanks tuk comment anda..:).

Mohd Fakhrurazi Mohd Yusuff said...

aku setia mnjadi sahabatmu..tolong terima aku sbg sahabat sejati mu...ohh~..indah sungguh rasenya..haha

fAizAL(^^,)izWaN said...

dan aku sanggup menjadi sahabat suapanmu...
oh bang zack...suapanmu menjadi igauanku!!!!!

sakura-chan said...

adoi..entry yg jiwang sungguh. kpd sahabat abg zack, tlg la sedar.. :p

p/s: die merajuk abg z x penah suap die kot.. =))

izzahmeor said...

ramainya yang nak jadi sahabat abang zack..hebat2...:)
hmmm..kepada sahabat abg zack yang telah mengecewakan abang zack tuh, jgn arr jd sahabat izzah...nnt izzah plaks kecewa..*sob2*..kalo stakat kawan leh arr...nnt xdelaa kecewa sgt..:D

p/s: apsal tetiba byk plaks izzah dengar pasal suap2 nih...??kompius2...:(

ZaCKuaL said...

to Razak=>hahaha..sememangnya aku menerimamu sbgai kekasihku..eh..silap2..haha..sahabatku..kuikui..

to pjal=>meh aku suap kat hg smpai termuntah2..hahah..

to izzah=>-hahaha..alhamdulillah..izzah pun sahabat sy gak..:)..
-hehe..btul2..izzah kawan je ngan dia yee..hehe..:P..
-hukhuk..tu la. Diorg ni saja ja nk pekena sy..cian kat sy.heheh..:P.

ZaCKuaL said...

to sakura-chan=>ngee...jiwangkah entri ini..sy ingatkan marah2..hikhik..
-hukhuk..masalah sy dah x larat dah suap kat dia..dah mcm2 suapan diberi..tp itulah..still begitu juga..=(..

Anonymous said...

jgn la bersedih abg zack ku...
suapan mu mampu menggoncang jiwa ku..
yg dahagakn kasih sygmu..oh!oh!

~abg bunga ros~

Anonymous said...

aww abg zach uan..

nak nyuap2...hihihi

abg zachuan lom ada kekacih ie?

meh abg capati nak jd kekacih..hikhik

-abg capati-

hishahmuddin said...

lek arr bro..

tenang2 kan hati dan minda...

moh kita karaoke sama2..

hahaha...(^_^)...

Anonymous said...

erk... banya nye ahli keluarga bunga... ~

-bunga matahari-

ZaCKuaL said...

hukhuk..entahnya..ramai sungguh bunga2 dan abg2 pelik dlm ni..xpa2..klu aku dpt tau sapa mereka2 ini akanku suap mereka dgn suapan yg paling ganas..hukhuk..

Anonymous said...

abg zack...

i xtahan...
i jelessss...

i nak kena suapppp gakkk

plzzzzz....
nk cuap!!! nk cuap!! nk cuap

-bunga ros-