Friday, March 19, 2010

XPDC..ooo..XPDC...

Salam..


hurm..saja dikala bosan ni aku tiba2 rasa nk update blog ni.. So saja nk cita pasal xtvt yg dh 3mggu berlalu iaitu xpdc..hurm..ikutkan sepatutnya aku ni jd pemantau ja tuk program ni biar org lain yg handel..tp disbbkan ada bbrapa hal nampaknya terpaksa la aku yg handel program ni..hukhuk.. xpdc kali adalah yg ke3 yg pernah aku handel..Sebelum ni Bekok X-Challenge dan XPDC Gunung NUang. Tuk xpdc yg aku pernah join ni yg ke 7 selama aku berada kat mmu ni.hee~.



Aku sbnarnya mula2 agak malas nk wat sebnarnya xpdc ni sbb ...hurm entah lah..mgkin terasa cm nk kena wat sorang2 ja keje ni..tp alhamdulillah..support dr rakan2 seperjuangan membuatkan aku jadi semangat balik tuk terus handel program ni. Dengan bantuan abg lan aku dpt la satu tempat yg aku rasa sesuai tuk wat xpdc ni iaitu kat Teratak Riverview Ulu bernam Selangor.



Hurm..sepanjang perjalanan program ni macam2 dugaan yg diterima...tapi alhamdulillah..segala yg berlaku ada hikmah tuk program ni berjalan dgn lebih baik.. Bila dilihat ketika mulanya hari mula prgram xpdc smpai abis segalanya dptku lihat apa yg akan berlaku jika tiada dugaan2 seblum ni.. Aku bersyukur ya Allah kerna diberi peluang sebegini kpd diriku..

"Boleh jadi kamu membenci sesuatu,padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi(pula) kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui."Surah Al-Baqarah ayat 216.

Em..mcm nk cita pasal xtvt2 kat masa xpdc..tp cm byk sgt..so x pa la..mgkin di lain kali..:)



Alhamdulillah..xpdc kali ni telah berjaya...Terima kasih tak terhingga kepada barisan tanzim, komiti dan sahabat2 yang banyak membantu dlm menjaya xpdc kali ni..Terima kasih juga kepada semua yg menyertai xpdc ni..semoga kita dpt berprogram seperti ni lgi di lain kali..:D..



~Carilah HIKMAH dalam setiap ketentuan TUHAN supaya yg payah itu pasti ada kesenangan setiap kesabaran itu pasti ada ganjaran.. Jika sesuatu itu ditakdirkan untuk kita,tiada siapa yg bole beri halangan.. namun jika sesuatu bukan ditadirkan untuk kita, pasti kita takkan dapat memilikinya walaupun dalam genggaman...~

0 bunyi meow: