Sunday, January 4, 2009

Kucing MMEEEOOOWW...

Assalamualaikum...



Tuk kali ni aku nk memperkenalkan kucing2 yg menghuni di rumah aku..ngee~




Ni nama dia putih.. Nama panggilan manja dia Teh. Aku lak kadang2 panggil dia lanun.hehe..sbb muka dia seblah kaler hitam. Bulu seluruh badan dia warna putih cuma di muka dan ekor dia yg pendek tu ja warna hitam.hehe..comel tullll. Dia ni merupakan otai di rumah aku. Selalu ja bergaduh dgn kucing jiran aku. Tp dia ni pemalas..Blik umah makan pastu tido. Dulu masa dia muda, dia ni jarang kuar umah tuk merayau2..skrg ni selalu tul dia merayau. Dulu dia ni kucing febret adik bongsu aku n mak aku. Selalu ja klu adik aku yg pegang @ wat apa2 pun, dia x kisah pun..dia just bunyi..mmeeooww(bunyi manja)..tp klu org lain pegang mcm aku @ adik beradik aku yg lain..dia pasti kuar bunyi GRRRRRRR..bunyi x puas hati..melampau tul..pilih kasih.heheeh..Tempat utama dia suka tido adalah kat atas katil bilik aku. Tp skrg ni adik aku dah kurang main ngan dia mgkin sbb dia dah tua. Dulu aku ingat lgiik, masa dia sebagai pengerak adik aku bangun tido waktu pagi tuk g sekolah sbb dia suka menyondol muka adik aku.hahah.. Dia ni bapak jumpa kat mana tah, pastu bawak balik. Masa tuh dia kecik lgiik..




Ni lak Meme.Aku pun x tau cm ner lah nama dia cm ni sbb mak aku yg start panggil.so kami sekeluarga pun panggil cm tu gak. Dia ni kawan bapak aku kasi tuk dibela. Best2..dah lama x bela kucing ekor bulu lebat.hehe.. Dia ni x nakal sgt la, tp selalu main dlm umah aku bersama2 seekor lgik kucing yg bakal di ceritakan nanti. Meme suka kacau org makan..selalu ja naik atas paha org2 yg sedang makan. Dia ni sgt disayangi oleh mak n adik pompuan aku. Dia ni agak mudah mendengar arahan. X degil sgt laaa..hehe..Tempat utama dia suka tido adalah atas mesin jahit mak aku.



Ni plak nama dia Belang. Nama manja dia Lang. Dia ni adalah kucing yg paling nakal skli dlm umah aku dan paling disayangi oleh adik bongsu aku. Warna nya hitam kebelang2an. Selalu menyemakkan umah aku. Hahahaha..Abis bunga mak aku dia rosakkan, surat khabar dia gigit, selalu menyelongkar barang2 n baju2 yg telah dilipat. Kejayaan dia ni selalu nya dibantu oleh Meme tp dia adalah raja segala2nya dlm bidang ni..hahah..selalu ja aku dgr mak aku menjerit "Belaaannngggg!!!! abis semua surat khabaq hg nk semakkan!!"..pastu aku akan nampak belang berlari ke arah dapur tuk menyorok seketika.hehe. Dia ni suka cukup suka naik atas meja makan dan kacau org lain makan. Pastu degil lak tu, klu org dah letak kat bawah, mesti dia nk naik blik. Smpai guna suara garang sikit bru la dia takut2 nk naik atas meja. Tp dia ni ada satu tabiat yg cukup aku x ska tul laa. Dia suka sondol2 muka org waktu org tgh tido. . X macam Teh yg cuma suka sondol muka adik aku ja. Dia ni x kira sapa yg dia tgk tido, dia mesti g sondol. Kacau tul, selalu ja dia kacau aku tgh tido. Naik tension aku..




Hehhehe..Kat umah aku selalunya x bela byk sgt kucing sbb takut x terjaga lak kan Paling byk yg pernah dibela 6 ekor klu x silap aku. Heehe..tp tu la sejak dari kecik smpai la besar, umah aku mesti ada kucing sekurang2nya sekor. Aku dah x ingat dah bapa ekor kucing yg aku pernah bela. Ada yg nama Tam Spider, Jambu, Keboy, Merah, Pok(singkatan tuk tompok), Bici, Comot dan ada yg aku x ingat dah nama dia. Aku ni masa kecik2 ada kenangan pahit yg berlaku oleh disbbkan kucing, smpai skrg kesannya masih ada, tp ianya kenangan manis tuk diingiti.ngee~ Kucing ni bgku adalah sahabat kedua jikalau manusia adalah sahabat pertamaku. Aku cukup suka tgk jika sesebuah umah tu ada kucing, bgku seronok jika ada kucing yg dibela. Mcm meriah..:D..Tp aku cukup x suka tgk klu org bela kucing tp kurung dlm sangkar.UHhuuhh..sedih dan geram ja aku tgk klu perkara2 cm ni berlaku. Lg satu klu tgk kucing mati kena langgar.Sedih tul..uhuhhu..Tp secara jujurnya aku pernah terlanggar kaki kucing aku. Tu pun secara x sengaja, sbb x sedar dia ada kat belakang aku masa aku dok undur motor..abis capek jap kucing aku tuh.ngee~..Bgku dgn membela kucing ni mengajar aku erti tuk menghargai sesuatu yg kita jaga dan sayang..

Inilah sedikit sebanyak tentang kucing2 aku. Klu ada cerita terbaru mengenai kucing. Aku akan ceritakan lgik dlm ni yee...ok..bye2..

0 bunyi meow: