Sunday, April 12, 2009

Berita Yg Membuatkan Aku Terkejut Tp...

Salam..

em..aku bru ja smpai cyber dari kampung. Penatnya tp sekurang2nya aku blik dgn rasa gembira n x risau..Aku blik kmpung sbb abah aku masuk hospital..hukhuk..=(.. Kisahnya bermulaaa...

Pada hari jumaat, selepas solat maghrib seperti biasa aku akan g lepak2 di markas bersama2 dgn rasif, ustaz hanif, abg lan n abg azren..tgh rancak bersembang tiba2 hp ku bergetar menandakan ada seseorg menelefon. Rupa2nya mak aku call..

mak-"zakuan, hg ngah wat pa?"
aku-"x wat pa, ngah lepak2.hehe?"
mak-"ni nk habaq kat hg abah masuk hospital"
aku-"haaaaa, masuk hospital?..awat dgn abah?..bila dia masuk?hukhuk.."
mak-"kaki n kaki dia bengkak, skrg ni kat hospital apollo, taiping."
aku-"huh..yaka..awat bole jadi lagu tuh?.dah lama ka?. X pa, org blik mlm ni jugak."
mak-"em..x tau lagi punca dia,sbb doktor tgh dok cek.Kemungkinan ada saluran dlm badan yg tersumbat. Dah seminggu dah. x pa kot, hg x yah blik pun x pa. InsyaAllah x da apa2.nanti klu ada apa2 mak habaq kat hg blik."
aku-"owh..awat baru antar g hospital ari ni?.."
mak-"alaa.hg mcm x kenai ja abah hg. dia mana mau g hospital. dok g ngurut ja.pastu dah teruk cm ni bru nk g.tu pun jenuh nk ajak."
aku-"em..jap g lepas isyak org gerak blik."
mak-"eh..xpa kot. dah mlm ni. hg x da apa2 ka mggu ni?.."
aku-"aaa..ada.tp x pa. x penting sgt pun. alaa..ni bukan 1st time org dok blik mlm sorang2.."
mak-"em..klu cm tu, terpulang laa..sat ni bawak kete tu elok2x.."
aku-"ok. insyaAllah"

Lepas tu aku terus blik ke blik tuk kemas2 brg skit. Lebih kurang kul 9 aku gerak blik kampung.hukhuk..aku sbnarnya agak keletihan n ngantuk2 sikit(mgkin penangan cendol ptg td), tp aku gagahkan jua tuk drive. Sepanjang perjalanan hati aku gelisah n perasaan aku x tentu hala. Namun aku cuba jua menumpu pd pemanduanku smbil melayan lagu2 Rock kapak..hukhuk..lebih kurang kul 1 smpai la aku ke perkarangan umah n dismbut oleh mak yg sememangnya blum tido kerna menunggu ku smpai. Masuk ja umah aku terus masuk bilik n siap2 tuk tido, ingat nk tya lgik pasal abahku kat mak tp x jadi sbb dah lewat dah..esok ja la aku tya.

Esoknya mak aku bgtau g taiping tengah hari sbb nk tggu adik aku blik sek dulu. ari ni dia ada ganti hari sek. Mak aku bgtau yg punca bengkak itu adalah kerna abah aku ni selalu minum sejenis air mineral tuk kesihatan, air ni gak bole menghilangkan cepat penat..popular gak la jenama air ni. Disbabkan terlalu kerap minum hingga smpai satu tahap tahap badan x leh terima n ditambahkan ada saluran dlm badan yg tersumbat, jadinya air tersebut telah bergerak ke seluruh badan2 yg menyebabkan badannya menjadi besar terutama bahagian peha n kaki.hukhuk..

Lepas zohor, kami sekeluarga pun g la melawat abah aku..Em..smpai ja, abah aku dah tersengih2 sbb lapar.ahaks...dia nk makan makanan yg dimasak oleh mak.. Abah aku bgtau x da pa2 pun..cuma kena tunggu semua bengkak ni dah kecut blik nanti dah ok la.
Alhamdulillah..Doktor bgtau esok @ lusa dah bole kuar.

Ya Allah, Aku mohon kepada Mu semoga abahku kembali sihat seperti dulu.. Kau Peliharalah dan lindungilah dia dari segala penyakit yang nyata dan tidak nyata.amiinn..

Sekian terima kasih.

wassalam...

p/s- Terima kasih kepada sahabat2 yg sentiasa mengambil berat...:).

9 bunyi meow:

izzahmeor said...

salam..

air mineral apekah..???

fAizAL(^^,)izWaN said...

huk3~
xsangka pekene cendol tu bang zack dlm keadaan xtenang!!!
moga bapaknye cepat sehat!!!

-maybe sbb air kucing banyak sgt kat umah kot!!! ;p

Anonymous said...

shafakallah alaik~...(bukan shafawati eh)..haha

moga dpercepatkan sembuh bapaknya..kirim salam pada mak ang eh..

aku rase pon ade bengkak gak la zack..tang perut tuh..sbb bnyak lemak..hahaha..(aku pon sama gak)


-fakhru poyo

buzzy said...

program ape yg tak penting tu?hehe...Tuhan tak bagi hang pi aktiviti tak berfaedah tu..(aktiviti yg dimaksudkan adalah aktiviti markas:D)

moge ayah hang cepat sembuh.

oren said...

muge2 ayh abg zack cepat sembuh~

^^

ainies said...

AMIN...semuga ayah zack cpt sembuh~

ZaCKuaL said...

to izzah- selalu iklan kat tv.

to pjal - hukhuk..tu la pasal.masa pekena cendol x tau lgik. InsyaAllah..maceh yee..tp air kucing x da kene mengena yeee...

to fakhru poyo - insyaAllah..maceh. haha..tu mmg dah lama dah aku tgk kat perut hg tuh..dah makin memboyot.hikhik..

ZaCKuaL said...

to buzzy - ahha..mgkin kot..tp xtvt tu berfaedah kot.hikhik..

to oren - amin..maceh cik tia..

to ainies - amin..maceh yee..

aNfaLafNa said...

smoga ayah abg zack cpt sembuh~