Saturday, April 25, 2009

Mukhayam Tarbawi 09

Salam...


Jejaka2 Macho Yg Terlibat

Em..tiba2 teringin lak nk update pasal Mukhayam yg diadakan bru2 ni..:D.. Ini adalah kali ke-4 aku join mukhayam...bermula dr jadi peserta tuk mukhayam 05, kemudian director(atas kertas jeee, tp jd org dapur n security) mukhayam 06, ahli dapur sepenuh masa mukhayam 08 dan kali ni aku berada dlm biro xtvt dan dilantik pula menjadi kem komandan tuk mukhayam 09...hukhuk..nampak nya aku dah mencuba 4 situasi yang berbeza tp berada dlm satu program yang sama. Dlm keempat2x mukhayam, inilah mukhayam yg paling mencabar tuk aku..hahaha..sbb apa...sbb aku jd kem kom..ada ke patut..waaa..aku lebih rela berada didapur atau menjadi nelayan sepenuh masa taauu...hikik..Tp nk wat cm ner kan..depa semua dah pilih sehinggakan x mampu aku nk bersuara(smmgnya aku terpaksa redha dgn apa yg terjadi kerna dibuli oleh mereka2 itu..hukhuk)..Jadi klu dah lantik aku tuu..siap sedia la yee..abis arrr..mmg aku tetap aku laaa..hikhik.. ikutlah la dgn cara aku nanti..wahahah..Tp di atas aku yg berkuasa ni masih ada 2 org lgik berkuasa..yeaahh..bukan tuan director aka tuan amir yee..hikhik..tetapi bos kecik n penolongnya yg mana sememang nya selalu membuli aku.waaaa..:P..tp x pa, kerja nya pasal aku rela dibuli..ngee~


Watak2 Penting

Tempat tuk mukhayam kali ni mempunyai pemandangan yg amatlah cantik ketika waktu pagi...hehe...Dipuncak bukit Sungai Lui..Marilah kita ramai2 menuju puncak.... lihat sahaja beberapa gambar2 di bawah ini:-










Antara xtvt yg dijalankan:-

1. Protect n Strategy


Aksi2 Pertarungan Sengit










2. Public Speaking



3. Tanzim Bayangan





4. Treasure Hunt



5. Karok 1 jam rm28..hikhik..





Kuliah n Pengisian:-


Ostad Khair Putih




Amirul Mukminin





Kak Wani dari UIA




Ustaz Rodhi




Tuan Topek



Em..tuk kali ni ada satu xtvt yg amatlah aku gemari iaitu menyauk ikan keli.hikhik..dah lama aku x menyauk2 ikan ni. lebih kurang 40 ekor yg berjaya ditangkap.:D...tp sepanjang aku menceburi bidang nelayan, ni la 1st time aku tgk org nk kasi ikan keli tu mati dgn pukul ikan tu smpai hancur kepalaanyaa dgn menggunakan batu yg tajam....waaaa...kejamnya duniaa...hikhik..:P..dah tu ada lak skill yg x bole blah gak laa..dgn sebelah kaki memijak ikan smbil tgn mengetuk2 kepala ikan tersebut smpai mati ..uuiihh...ada ke patut ...tp x pa, nampak comel..hahahah..:))..hikhik..ada lgik satu kes ni lak, nk kasi ikan tu mati dgn memukul misai ikan tersebut dgn cara paling comel(hikhik..org tu pun comel..whahah..)..wahahah..mmg smpai mlm pun x mati lg la jawabnya.:D..



Kemudian melihat kaum muslimat mengerjakan ikan2 tersebut smbil tuan amir pun menunjukkan skillnya yg paling hebat dlm bidang menyiang ikan keli.:D..lgik satu masalah yg timbul adalah satu pertanyaan dr Puan Amirah iaitu "Adakah ikan puyu itu adalah ikan sepat?"heeh..satu persoalan yg bgtu pelik didengar tp hakikat sbnar persoalan tersebut adalah "Adakah ikan puyu itu ikan betok?".persoalan tersebut telah menyebabkan tuan amir gelak terbahak2x..sehinggakan aku terpaksa berhumpas pulas tuk menyelesaikan masalah ini..namun yg menjadi misteri adalah persoalan ini telah menjadi isu hangat hinggakan terbawak2 ke status ym..hikhik:D..apakah sbnarnya yg berlaku???heeheh..ehem2x...

Em.ngeh2x...itulah serba sedikit yang bole diceritakan xtvt2 dan perkara2 yg penting berlaku...ikutkan byk lgik ni..tp x pa la..sikit2 sudah la..kang termuntah2 hijau sapa2 yg baca entri kli ni..hikhik... Ok..bye2x...

p/s-sapa2 yg nk video dr kamera sy bole la buzz ym sy yee..:D..

1 bunyi meow:

Mawaddah said...

wow..
nampak begitu seronok!..
hehe..